poniedziałek, 2 grudnia 2013

Dla zdrowia i urody


Health and Beauty




Salad contains: carrot, sour apple (Szara Reneta), raisins, nuts, flaxseed oil, grapefruit, pumpkin seeds, lemon juice, brown sugar.

Linseed oil is obtained from flax seed via cold pressing. This oil is characterized by a high concentration of Essential Fatty Acids. The human body does not produce essential fatty acids, but research shows strong evidence that  we need them for our bodies to work normally. Supplementation of EFA Omega 3,6 and 9 is necessary in the diet.
Unsaturated Fatty Acids have a beneficial effect on depression, normalize cholesterol level, they regulate and reduce the growth of fat cells and cancer cells, help with rheumatoid arthritis, and lower blood pressure.
The most important is that the Fatty Acids are the building blocks for brain tissue and for the synthesis of hormons (for example Omega 3 represents 60% of our brain). They are a component of the construction of serotonin and dopamine. Omega 3 and 6 are important structural components of the cell membranes.
Balance between Omega 3,6 and 9 in our bodies has a positive effect on mental health, circulatory system and heart, strenghthens the immune system, joints and has a beneficial effect on beauty. 
Fatty Acids moisturize the skin from within and reduces redness, dryiness the signs of aging.



Kilka przykładów dań do których ja używam oleju lnianego:



Pstrąg obsypany suszoną trawą cytrynową, solą, pieprzem i trochę przyprawy do ryb,  upieczony z odrobiną masła.
Kluski wielosmakowe polane podsmażoną( na oleju lnianym z dodatkiem rzepakowego) cebulką czerwoną, papryką, czosnkiem, suszonym pomidorem i podane z roszponką i bazylią. 

Gorąco polecam olej lniany, nieoczyszczony, wyciskany na zimno z siemienia lnianego. Zawiera niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu Nienasycone Kwasy Tłuszczowe - Omega 3,6 i 9.
Kwasy te są głównym budulcem tkanki mózgowej, oraz składnikiem do budowy serotoniny i dopaminy, powodują syntezę hormonów, regulują poziom cholesterolu, zapobiegają kłopotom ze stawami i artretyzmem, obniżają przyrost komórek tłuszczowych i rakowych.
Nienasycone Kwasy tłuszczowe w naszym organizmie mają pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne, depresję, układ krążenia, i układ immunologiczny. Są również bardzo ważne dla urody, natłuszczają skórę od wewnątrz, poprawiają napięcie skóry, zapobiegają wysychaniu, zaczerwienieniom i swędzeniu, niwelują zmarszczki i zapewniają młody wygląd.
Wystarczy jedna łyżka stołowa rano, można pomieszać z jogurtem albo dodać do płatków owsianych. Dobra rada dla odchudzających się: 4 łyżki oleju lnianego dziennie rozpuszczają tkankę tłuszczową.

 

Mieszanka kasz: jaglana, chia, quinoa, amarantus , oraz orzechów i pestek z dodatkiem oleju lnianego, bazylii i przypraw do smaku. Sałatka i mięso już bez oleju.


Ciasto z 4 jajek rozbełtanych z kefirem, trochę oleju lnianego, trochę miodu, proszek do pieczenia, orzechy, trochę płatków owsianych, 2 łyżki mąki i sporo otrębów. Na górę można dać kruszonkę. Super zdrowe i smaczne.