wtorek, 1 kwietnia 2014

Biała śmierć. Co pić żeby zdrowo żyć.


Mówiło się "cukier krzepi", po latach obserwacji i badań okazało się, że cukier zabija !

Prawdą jest, że cukier dostarcza właściwości odżywczych, ale ma podwyższony indeks glikemiczny, przez co podnosi się poziom glukozy w organizmie, jesteśmy szybciej głodni, czyli częściej i więcej jemy.
Cukry proste w diecie, to więcej kalorii i zanik proporcji pomiędzy białkiem, tłuszczem, węglowodanami, witaminami i minerałami.To prowadzi w prostej linii do otyłości, cukrzycy. nowotworów, podwyższonego ciśnienia krwi, stanów zapalnych, osteoporozy, problemów z sercem, kolonii grzybów w jelitach itd...



Naukowcy biją na alarm, mamy coraz więcej otyłych dzieci, choroby cywilizacyjne atakują najmłodszych, ale nic nie pomaga, cukier nadal jest w naszej diecie w nadmiarze. Wyliczono, że przeciętny Amerykanin zjada przeszło 100 kg cukru rocznie. Trudno uwierzyć, ale jak do cukierków, czekolady i ciastek dodamy słodkie jogurty, sery, soki i napoje gazowane, to możemy osiągnąć taki wynik.
Sprawdziłam skład popularnych napojów Coca Coli, Mirandy, Mountain Dew, Seven-Up. Znalazłam tam całą paletę dziwnie brzmiących składników: roztwór chlorowodorku chininy, kwas fosforowy, sól potasowa kwasu sorbowego, benzoesan sodu, beta-apo-8-karoten, dwutlenek węgla, barwniki, estery i oczywiście cukier. I to właśnie stary, dobrze znany cukier jest największym zagrożeniem i to on powoduje najwięcej problemów zdrowotnych. 
Matki dbające o zdrowie swoich pociech, zamieniają słodkie napoje gazowane na soki i są przekonane że dobrze robią, tymczasem soki zawierają jeszcze więcej cukru!!!!!  Trzeba pić, picie jest bardzo ważne, norma to dwa litry dziennie, ale TYLKO WODA ZDROWIA DODA!!! Wyliczono, że 6-9 szklanek słodkiego soku owocowego, to jest całodniowa dawka kalorii (czyli po wypiciu takiej ilości soku, już nie powinniśmy nic jeść). Oprócz pustych kalorii dostarczamy do organizmu truciznę, która powoli niszczy zęby, niszczy kości, jest pożywką dla raka, źle wpływa na serce i ciśnienie itd....
Pijmy wodę i nauczmy dzieci pić wodę. Herbatki ziołowe też są dobre pod warunkiem, że bez cukru.